Job 24 van 38


Report this listing

Solliciteren



Beleidsmedewerker doorwerking en stakeholdermanagement


Functie

Wil jij meewerken aan het Vlaamse beleid gericht op het klimaatbestendig maken van Vlaanderen? Ben jij iemand die met veel enthousiasme, maar ook met zin voor realisme, wil meehelpen aan beleidsoplossingen voor klimaatadaptatie en die daarvoor de politieke besluitvormers en diverse stakeholders warm kan maken? Dan is deze vacature iets voor jou. Beleidsmatig werken aan een klimaatbestendige leefomgeving die slimme realisaties op het terrein bevordert, is een belangrijke uitdaging voor het Departement Omgeving. Door de klimaatverandering veranderen de weerspatronen en dit merken we vandaag de dag al. Deze extremere weersomstandigheden beïnvloeden ons dagelijks leven in allerlei facetten: gezondheid, watergebruik en voeding, wonen, mobiliteit, .... Zoeken naar oplossingen is dikwijls complex, en vraagt een evenwichtige aanpak, met aandacht voor zowel ecologische, economische als maatschappelijke overwegingen. Als beleidsmedewerker klimaatadaptatie kan jij meehelpen deze uitdaging te realiseren. Je werkt samen met experten op verschillende domeinen, uit de eigen afdeling en organisatie, maar ook met andere belanghebbenden aan de beleidsontwikkeling rond klimaatadaptatie, zoals rond volgende uitdagingen:

  • Meewerken aan de implementatie van het Vlaams Klimaatadaptatieplan.
  • Meewerken aan beleidsacties die kaderen binnen het Vlaams Klimaatadaptatieplan, de green deal klimaatbestendige omgeving en/of de Vlaamse transitieprioriteit voor duurzame ontwikkeling “Omgeving voor de Toekomst”, en het stakeholdermanagement hierrond.

Het Departement Omgeving staat garant voor een kwaliteitsvolle leefomgeving met respect voor mens, dier en ecosysteem. We maken milieu-ecologische en ruimtelijke afwegingen en ontwikkelingskeuzes in het belang van de Vlaamse samenleving. We streven naar een duurzame omgang met diverse natuurlijke hulpbronnen in een koolstofarme, energiezuinige, klimaatintelligente samenleving. We realiseren een sterke band tussen ecologische, sociale en economische dimensies.

Als beleidsmedewerker kom je terecht in de afdeling BJO. De afdeling Beleidsontwikkeling en Juridische (BJO) Ondersteuning ontwikkelt het (langetermijn)omgevingsbeleid en verzorgt juridische ondersteuning voor ruimte en milieu met het oog op duurzame oplossingsgerichte beleidsvoorstellen en adviezen. Tevens staat de afdeling in voor het beheer van gerechtelijke procedures en andere geschillendossiers. In onze werking streven we systematisch naar:

  • De integratie van beleidsplanning, instrumentarium en handhavingsbeleid op het vlak van beleidsvoorbereiding, beleidsontwikkeling en juridische ondersteuning.
  • De wisselwerking tussen multidisciplinaire kennis, ervaring en dialoog met maatschappelijke actoren om de beleidsvoorbereiding en beleidsontwikkeling van het omgevingsbeleid inzake ruimte en milieu vorm te geven.
  • Een optimale inzet van onze juridische expertise voor een kwaliteitsvolle, zorgvuldige en oplossingsgerichte ondersteuning van de beleidsvoorbereiding en –uitvoering in de diverse andere beleidsvelden van het beleidsdomein omgeving waarin het departement omgeving een verantwoordelijkheid draagt.

Jouw verantwooordelijkheden bestaan o.a. uit:

  • het webplatform ontwikkelen.
  • De communicatiekanalen met veel informatie van verschillende actoren integreren in webplatform.
  • Met verschillende stakeholders praten en nadenken over vormgeving platform.
  • Een online netwerk mee uitbouwen waarin informatie verzameld wordt.

Jouw profiel

Jouw profiel:

  • Je bent in het bezit van een Master diploma (met voorkeur in de communicatie).
  • Je spreekt vloeiend Nederlands.
  • Wanneer je affiniteit hebt met omgevingsbeleid en klimaatadaptatie is dat zeker een pluspunt.
  • Je bent sterk in het communiceren en stakeholdermanagement.
  • Je kan goed samenwerken.
  • Je bent sterk in het zelfstandig werken: ideeën bedenken/teksten voorbereiden,... .

  • Brieven, tabellen, ... invoeren volgens instructies
  • Briefwisseling registreren, sorteren, frankeren
  • Kopieerwerk verrichten
  • Documenten coderen, klasseren en archiveren
  • De voorraad opvolgen, tekorten vaststellen
    Bestellingen plaatsen
  • Personen onthalen en hun vraag identificeren
  • Telefonische oproepen aannemen
    Doorverbinden naar de gevraagde gesprekspartners
    Een boodschap noteren
  • Administratieve dossiers samenstellen
    Gegevens, de actualisatie van gegevens, terugzendingen of aanmaningen controleren

Aanbod

Bedrijfsinfo

Plaats tewerkstelling: Ferraris-gebouw (Koning Albert II-laan 20, 1000 Brussel, België).


  • Een voltijdse tewerkstelling van 38u/week in een glijdend uurrooster.
  • Je krijgt een contract via interim met salarisschaal A111 tot 31/12/2024.
  • Na jouw inwerkperiode is gedeeltelijk thuis werken mogelijk.
  • Je ontvangt de volgende voordelen: maaltijdcheques, gratis openbaar vervoer en of een fietsvergoeding.

Solliciteren

Start People Public - Vlaamse overheid
+32 (0)3 800 44 44

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht